Boka samtal

Förboka ett samtal med en av våra hjälpsamma handläggare. Du väljer själv om du vill prata med oss via video, telefon eller om du vill träffa oss på något av våra kontor. Använd kalendern för att boka ditt samtal.

Så här bokar du

  1. Välj typ av fråga – ersättningsfråga eller medlemsfråga.
  2. Välj vilken tid du vill boka.
  3. Lämna dina kontaktuppgifter och klicka på Boka.

Ersättningsfråga

Här kan du få rådgivning om ersättning från oss, till exempel om du har rätt till ersättning, vilka intyg vi behöver och så vidare.

Medlemskapsfråga

Här kan du få svar på frågor som handlar om medlemskapet hos oss, till exempel fakturafrågor, byte av a-kassa eller medlemsansökan.

 

 

Kontrollera din bokning

Kontrollera att du har fått en bekräftelse på bokningen i din mejlinkorg. Har du inte fått det efter några minuter? Kontrollera skräppostinkorgen eller prova att boka igen.

Vid videosamtal

Du behöver dator, mobiltelefon eller surfplatta med videokamera. Acceptera att vi får använda din kamera. Länk till mötet och mer information hittar du i bokningsbekräftelsen.

Frågor?

Får du problem med bokningen eller undrar över något kan du alltid ringa oss eller logga in och skicka ett meddelande.

Boka samtalet i kalendern

Film om att boka samtal

Kontakta oss ›

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss, både när det är bråttom med din ersättning och innan du behöver pengar. Vi ger dig våra bästa råd kring hur försäkringen fungerar för just dig.

Vi har fokus på dig och ger dig stöd i din unika situation.

Bli medlem i Lärarnas a-kassa ›

Bli medlem i Sveriges a-kassa för lärare. För 130 kr i månaden försäkrar du din inkomst. Vi är lätta att nå och ger personlig service. Ansök direkt med e-legitimation.

Din ersättning ›

När vi har prövat din ansökan om ersättning får du ett beslut där det framgår om du har rätt till ersättning och i så fall hur stor den är.