Kontakta oss
Kontakt för dig som är medlem
Logga in i våra e-tjänster och kontakta oss där med ett meddelande. Du kan också ringa på 0770-33 00 10 eller chatta med oss här på webben.
Kontakt för dig som inte är medlem
Vill du bli medlem skickar du in en ansökan till oss. Har du andra frågor går det bra att chatta eller ringa oss på 0770-33 00 10.
Boka samtal
Förboka ett samtal med en av våra hjälpsamma handläggare. Du väljer själv om du vill prata med oss via video, telefon eller om du vill träffa oss på något av våra kontor.
Chatta med oss
Du kan chatta med oss direkt här på webben eller i inloggat läge. Chatten hittar du i sidans nederkant.
Öppettider för telefon och chatt
- Måndag–onsdag och fredag 9.00–15.00
- Torsdag 12.00-15.00
Skicka in handlingar digitalt
Skicka in handlingar digitalt i våra e-tjänster för snabbast service.
Logga in för att skicka handlingar
Skicka handlingar per post
Lärarnas a-kassa
Fe 68
930 88 Arjeplog
Byt till Lärarnas a-kassa
Självklart! Du kan betala antingen med e-faktura, autogiro eller med Kivra.
Vill du betala med e-faktura eller autogiro går du in på din internetbank och väljer Lärarnas arbetslöshetskassa. Du kan också anmäla autogiro genom att logga in.Om du får pappersfaktura i dag men har en digital brevlåda i Kivra får du din faktura där från och med oktober månad.
Om att betala digitalt
Läs mer och bli medlem
Utbetalningar sker varje vecka, normalt på torsdagar, men på grund av helgdagar får du ibland pengarna en annan dag.
När du loggar in och tidrapporterar senast vid midnatt, klockan 00:00, natten mellan måndagen och tisdagen, kan du få ersättningen utbetald på torsdagen i samma vecka. Om du tidrapporterar senare kan du få ersättningen tidigast på torsdagen i veckan därpå.Ändrade utbetalningsdagar 2022
- Vecka 1: fredag 7 januari (Rapportera 3 januari)
- Vecka 16: fredag 22 april (Rapportera 19 april)
- Vecka 21: fredag 27 maj (Rapportera 23 maj)
- Vecka 23: fredag 10 juni (Rapportera 7 juni)
- Vecka 46: torsdag 17 november och fredag 18 november (Rapportera 14 eller 15 november)
- Vecka 52: fredag 30 december (Rapportera 27 december)
Läs mer om din ersättning här
Vi börjar ta hand om din ansökan inom 1 vecka.
Har du skickat in din ansökan tidigare än så men inte fått något besked från oss beror det antagligen på att vi behövt fler uppgifter.
Bidra till en snabb hantering
Genom att själv vara aktiv bidrar du till en snabb hantering. Var aktiv på följande sätt:
Läs mer om tid till beslut om ersättning här
Besöksadresser
Växjö: Liedbergsgatan 6
Stockholm: Segelbåtsvägen 15, Stora Essingen
Ledning och styrning ›
Här hittar du kontaktuppgifter till vår ledning. Läs om Lärarnas a-kassa i vår årsredovisning och våra stadgar.
Integritetsskydd och GDPR ›
Dataskyddsförordningen även kallad GDPR (General Data Protection Regulation) styr hur vi behandlar de uppgifter som du lämnar till oss. Vi använder dina uppgifter endast för att hantera ditt medlemskap och utreda och betala ut arbetslöshetsersättning till dig.