Betala digitalt
Det finns flera fördelar med att betala din medlemsavgift digitalt. Det är både smidigt och miljövänligt, dessutom kan det minska risken att du glömmer att betala medlemsavgiften.
Våra digitala betalsätt
Autogiro
Medlemsavgiften dras automatiskt från ditt konto och du kan luta dig tillbaka.
E-faktura
Fakturan för medlemsavgiften skickas direkt till din internetbank och du kan betala den där direkt. Då slipper du fylla i belopp, OCR och mottagare.
Kivra
Fakturan för medlemsavgiften skickas till din digitala brevlåda.
Autogiro
Med autogiro dras medlemsavgiften automatiskt från ditt konto varje månad den 28e. Då slipper du oroa dig för att missa en betalning.
Enklast anmäler du autogiro direkt i din internetbank. Då söker du på Lärarnas arbetslöshetskassa, bankgiro 309-1352 och lägger till oss.
E-faktura
Om du vill betala med e-faktura anmäler du det i din internetbank. Det kan fungera lite olika hos olika banker men här hittar du länkar till information om e-faktura hos några av de vanligaste bankerna. Om du byter bank måste du göra en anmäla e-faktura i den nya banken och avanmäla e-faktura i den gamla.
Kivra
Om du har valt att betala med pappersfaktura men har en digital brevlåda får du fakturan där i stället. Läs mer om hur du skaffar digital brevlåda på Kivras hemsida.
Om du byter betalsätt
Om du byter till autogiro eller e-faktura men redan har fått hem ett eller flera fakturor behöver du betala de avgifterna först. Efter det börjar autogirot eller e-fakturorna gälla. Kontakta gärna oss om du har frågor.
Vi finns här för dig!
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss. Du kan även besöka sidan “Vanliga frågor och svar” där vi har samlat de frågor vi får mest.