Sociala medier
Lärarnas a-kassa finns på Facebook, Instagram och Linkedin. Syftet med att finnas i sociala medier är att vi ska kunna möta våra medlemmar på de plattformar de befinner sig dagligen. På den här sidan hittar du länkar till våra sociala kanaler och information om hur vi arbetar där.
Kommentarshantering
Tänk på detta om du kommenterar
- Kommentarer syns för alla. Kom därför ihåg att inte skriva ut några personuppgifter såsom personnummer eller annan privat information som du inte vill dela med dig av.
- På sociala medier kan vi svara på generella frågor om a-kassan. Vi kan däremot inte svara frågor som rör ett enskilt ärende. Då hänvisar vi till att skicka ett meddelande till oss i någon av våra e-tjänster eller att ta kontakt med oss via chatt eller telefon.
De här kommentarerna tar vi bort
Ibland behöver vi ta bort eller dölja kommentarer som postas i våra kanaler. Det gäller kommentarer som
- innehåller känsliga personuppgifter.
- innehåller trakasserier, hot och personangrepp.
- bryter mot lagen eller Facebooks regler.
- innehåller reklam för annan verksamhet.
- trakasserier, hot och personangrepp anmäler vi.
Syftet med vår närvaro i sociala medier
På sociala medier postar vi information och nyheter om a-kassan, fakta och inspiration om skolan och de som arbetar där. Ibland publicerar vi även information om lediga tjänster hos Lärarnas a-kassa på Linkedin. Genom sociala medier kan vi låta våra medlemmar få insyn i vår verksamhet, tydliggöra sådant som kan verka krångligt, och visa att vi finns här för dig som är medlem.
Vi finns här för dig!
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss. Du kan även besöka ‘Vanliga frågor och svar’ där vi har samlat våra mest frekventa frågor.