Information om störningarna i e-tjänsterna

swetter3

Alla tjänster är nu öppna

E-tjänsterna för ersättning, medlemskap och medlemsansökan (Mina sidor, Mitt medlemskap och Bli medlem) är nu öppna.

Vissa problem kvarstår

Nästan alla funktioner i e-tjänsterna fungerar som vanligt. Vi ligger dock efter i inskanningen av handlingar. Det innebär att handlingar som du skickat till oss i pappersformat inte lagts in i e-tjänsterna ännu. Vi jobbar så fort vi kan med att lägga in korrekta versioner. Använd funktionen Ladda upp dokument i e-tjänsten för ersättning om du behöver skicka något till oss.

Utbetalningsdagar

Vår högsta prioritet är att du som medlem ska få din ersättning i tid, men det inträffade innebär att det inte möjligt att betala ut någon ersättning torsdagen den 8 december.

  • Om du skickat in tidrapporter till och med torsdagen 1 december före nedstängningen kan du få ersättning fredagen den 9 december.
  • Om du skickar in tidrapporter senast torsdag 8 december kan du få ersättningen tisdagen den 13 december.

Behöver du nå oss

Vår telefon och chatt är öppen måndag–onsdag och fredag 9-00–15.00 och torsdag 12.0015.00. Du kan också komma i kontakt med oss genom att skicka meddelande i e-tjänsten för ersättning, Mina sidor.

Detta har hänt

Den 1 december upptäcktes en säkerhetsrelaterad incident hos vår driftleverantör. Därför stängde Sveriges a-kassor ner alla a-kassors system i förebyggande syfte. Syftet med att stänga systemen var att skydda dina och alla andra medlemmars uppgifter och a-kassornas system. Under uppstart av systemen har vi oförutsedda störningar. Vi arbetar med att få systemen att fungerar som vanligt igen.

Tack igen för din förståelse i denna extraordinära situation!