Betala med e-faktura
Med e-faktura får du din månadsfaktura direkt i din internetbank. Du kontrollerar och bekräftar själv betalningen varje månad. E-fakturans uppgifter läggs in automatiskt när du bekräftar. Säkert och miljövänligt!
Anmäl e-faktura på din internetbank
Anmäl dig till e-faktura via din internetbank. Det kan fungera lite olika hos olika banker. På den här sidan hittar du länkar till information om e-faktura hos några av de vanligaste bankerna.
Så här gör du:
- Logga in på din internetbank
- Välj Betalningar/Betala/Överföra
- Välj E-faktura och att anmäla/avanmäla
- Välj att lägga till företag
- Sök efter Lärarnas arbetslöshetskassa och välj att lägga till oss.
- Klart!
De flesta banker är anslutna till tjänsten och det kostar ingenting extra för dig. Om du byter bank måste du göra en ny anmälan i den nya banken och avanmäla e-faktura i den gamla.
Så går betalning med e-faktura till
Vi skickar medlemsavgiften som en e-faktura till din internetbank en gång i månaden. Där kontrollerar och godkänner du den för betalning. Alla uppgifter som OCR-nummer, betalningsdag och belopp är ifyllda i förväg.
Betala de pappersfakturor du redan fått
Om du byter till e-faktura men har fått hem en eller flera pappersfakturor behöver du betala dem först. Därefter får du e-fakturor varje månad.
Vanliga frågor om betalning
Varför får jag inbetalningskort på posten när avgiften ska dras via banken?