Betala digitalt med e-faktura eller autogiro
Det är enkelt att betala digitalt med e-faktura eller autogiro. I båda fallen går du in på din internetbank och väljer Lärarnas arbetslöshetskassa. Du kan också anmäla autogiro genom att logga in. Ditt nya betalsätt börjar att fungera så snart du betalat de pappersfakturor du redan har fått.
Om du har valt att få pappersfaktura men har en digital brevlåda i Kivra får du fakturan där i stället. Säkert och miljövänligt!
Fördelar med att betala digitalt
- Dina uppgifter fylls i automatiskt.
- Mindre risk att du missar betalningen.
- Det är bättre för miljön.
E-faktura
Med e-faktura får du din månadsfaktura direkt i din internetbank och slipper pappersfakturor.
- Vi skickar medlemsavgiften som en e-faktura till din internetbank en gång i månaden.
- Där kontrollerar och godkänner du den för betalning.
- Alla uppgifter som OCR-nummer, betalningsdag och belopp är ifyllda i förväg.
Autogiro
Med autogiro dras medlemsavgiften direkt från ditt konto. Du kan byta till autogiro på två sätt:
1. Autogiro i din internetbank
Du kan skaffa autogiro i din internetbank genom att söka på "Lärarnas arbetslöshetskassa" och lägga till oss.
2. Byt till autogiro i vår medlemsinloggning
Frågor om medlemsavgiften
Varför får jag inbetalningskort på posten när avgiften ska dras via banken?
Medlemsavgiften ›
Genom din medlemsavgift på 130 kronor i månaden skaffar du dig tillgång till pengar från det svenska socialförsäkringssystemet. Som medlem kan du alltså få ersättning vid utebliven inkomst under perioder utan jobb. A-kassa är trygghet.