Vinn en surfplatta när du byter till digitalt betalsätt

Byt till digitalt betalsätt senast den 19 oktober och var med i utlottningen av en surfplatta Tab A från Samsung. 

Betala digitalt med autogiro eller e-faktura

Gå in på din internetbank för att byta betalsätt till autogiro eller e-faktura. Du kan också byta till autogiro om du loggar in för att hantera ditt medlemskap. Både autogiro och e-faktura är ett säkert och miljövänligt sätt att betala avgiften till a-kassan på. Ditt nya betalsätt börjar att fungera så snart du har betalt de pappersfakturor du redan har fått.

Fördelar med autogiro

  • Du slipper pappersfakturor med långa OCR-nummer.
  • Du behöver inte komma ihåg att se till att medlemsavgiften blir betald eftersom betalningen sker automatiskt varje månad.
  • Det är säkert och bra för miljön.

Två sätt att skaffa autogiro på

1. Autogiro i din internetbank

Du kan skaffa autogiro i din internetbank genom att söka på "Lärarnas arbetslöshetskassa" och lägga till oss.

2. Byt till autogiro i vår medlemsinloggning

Läs om hur vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR.

  1. Klicka på Min Profil
  2. Vid Betalsätt, välj Redigera
  3. Välj Autogiro
  4. Lägg in det kontonummer du vill betala från
    Du kan koppla autogirot till ett person-/lönekonto. Har du personkonto hos Nordea är det 3300 som är clearingnummer och ditt tiosiffriga personnummer som kontonummer. Om du har konto hos Swedbank tar du bort den sista siffran i clearingnumret.
  5. Klart!

Logga in igen efter 4 dagar för att se att ditt betalsätt blivit uppdaterat till autogiro. Om inte, ring oss eller kontakta din bank för hjälp.

Godkänt autogiro betalar varje månad den 28:e

Det dröjer ett par dagar innan ditt betalsätt är uppdaterat till autogiro. Det beror på att Bankgirocentralen måste meddela att autogirot är godkänt.

När ditt autogiro är igång drar vi 110 kronor från ditt konto den 28:e varje månad. På ditt kontoutdrag från banken visas texten ”Lärarnas a-k” när inbetalningen har gått igenom.

En inslagen surfplatta Samsung Tab A.

E-faktura

Med e-faktura får du din månadsfaktura direkt i din internetbank och slipper pappersfakturor.

  • Vi skickar medlemsavgiften som en e-faktura till din internetbank en gång i månaden.
  • Där kontrollerar och godkänner du den för betalning.
  • Alla uppgifter som OCR-nummer, betalningsdag och belopp är ifyllda i förväg.

Anmäl e-faktura på din internetbank

De flesta banker är anslutna till tjänsten för e-faktura och det kostar ingenting extra för dig. Om du byter bank måste du göra en ny anmälan i den nya banken och avanmäla e-faktura i den gamla.

Så skaffar du e-faktura

Det kan vara lite olika hos olika banker.

  1. Logga in på din internetbank
  2. Välj Betalningar/Betala/Överföra
  3. Välj E-faktura och att anmäla/avanmäla
  4. Välj att lägga till företag
  5. Sök efter Lärarnas arbetslöshetskassa och välj att lägga till oss.
  6. Klart!

Autogiro eller e-faktura börjar fungera när du har betalat tidigare avgifter

Om du byter till autogiro eller e-faktura men har fått hem ett eller flera inbetalningskort behöver du betala de avgifterna först. Sedan kommer autogirot att börja dra din avgift,  eller e-fakturorna komma till dig.

Medlemsavgiften till Lärarnas a-kassa

Genom medlemsavgiften på 110 kronor har du tillgång till pengar från det svenska socialförsäkringssystemet. Vi ger dig som lärare specialiserad service på vägen.

Läs mer om medlemsavgiften